عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 9 مهر 1397
بازدید : 461
نویسنده : فــردیـن احـمدی

در خطبه 146 نهج البلاغه نوشته شده است که امام علی (ع) به عمر روش جنگ با ایران را آموزش داد و عمر به دستور او گوش کرد . این نشان میدهد که امام علی هنگام حمله به ایران یکی از صاحب نظران سپاه اسلام بوده است و میتوانسته درباره چگونگی حمله موثر باشد . در تعدادی کتاب های تاریخی ایران نوشته شده است که در زمان حمله اعراب به ایران ،اعراب زنان ایرانی را برای کنیزی به اسارت بردند و کودکان را برای بردگی بردند و اموال ایرانیان را غارت کردند . حتی در بعضی از آنها نوشته شده است که در زمان خلافت حضرت علی و در حمله به شهر استخر زنان و کودکان را برای اسارت و بردگی بردند . اگر باور ندارید نام کتابها و شماره صفحه شان را بدهم .

سوال 1 )اگر دین اسلام دین بر حقی است چرا راه گسترش آن به جای گفتگوی مسالمت آمیز حمله و خونریزی و اعمال زور به کشور های همسایه بوده است ؟

سوال 2 ) حتی اگر راهی جز حمله برای گسترش اسلام نبود چرا اعراب زنان و کودکان را برای بردگی و کنیزی میبردند ؟ چرا اموال مردم را غارت میکردند ؟

سوال 3 ) شما حداقل یک کتاب تاریخی معرفی کنید که در آن نوشته شده باشد که علی اعراب را از اسارت زنان و کودکان و غارت اموال ایرانیان باز داشته باشد؟ شماره صفحه مربوطه را هم بدهید . چون اگر کتاب تاریخی معرفی نکنید حرف هایتان بی اساس و غیر قابل قبول خواهد بود و معلوم خواهد شد قصد شما فقط یک توجیه بی منطق است . اگر میتوانید چند کتاب تاریخی معرفی کنید .

پرسش: اسیر کردن زنان ایرانی توسط اعراب
شرح : 1- در خطبه 146 نهج البلاغه نوشته شده است که امام علی (ع) به عمر روش جنگ با ایران را آموزش داد و عمر به دستور او گوش کرد . این نشان میدهد که امام علی هنگام حمله به ایران یکی از صاحب نظران سپاه اسلام بوده است و میتوانسته درباره چگونگی حمله موثر باشد .
پاسخ:

نمي‏توان چنين سخني را پذيرفت كه امام علي(ع) به طور مطلق جنگ هايي را كه در دوره خلفا، اتفاق افتاد، تأييد و يا طرد نمودند.
به صورت حكم كلي و به مقتضاي ضوابط و ايدئولوژي اسلام؛ يعني با توجه به محتواي دين اسلام (كه مشتمل بر جهاد، دفاع، امر به معروف، نهي از منكر، دادخواهي و كمك به مظلومان و استضعاف زدايي و... است) و سيره پيامبر(ص) و امامان(ع) مي‏توان گفت: جهاد و دفاع و اتخاذ شيوه جنگي براي زدودن موانعي كه در مسير گسترش اسلام وجود دارد، تا حدودي، آن هم با وجود يك سري ضوابط و شرايط پذيرفته است.
جنگ هايي كه مورد تأييد اسلام است، جنگ‏هاي كشور گشايي و فتوحات پادشاهان با اهداف مادي نيست، بلكه مبارزاتي رهايي بخش است. شعار پيامبر اسلام(ص) شعار رستگاري، آزادي و آزادگي بشريت بود «قولوا لا اله الاّ اللَّه تفلحوا» و مي‏كوشيد با اقدامات فرهنگي مردم را به راه رستگاري رهنمون سازد. جنگ‏هاي پيامبر(ص) تنها براي رفع موانع بود، چون كه دشمنان در مسير فعاليت‏هاي سازنده آن حضرت موانع ايجاد مي‏كردند، حال اگر پيامبر(ص) موانع را از مسير راه بر نمي‏داشت، نمي‏توانست به هدف‏هاي والاي خويش -كه همان هدايت و رستگاري بشر بوده- نايل گردد؛ به ناچار از استراتژي جهاد و دفاع بهره مي‏گرفت تا مانع‏هاي مسير رشد زدوده و راه، براي سعادت و رستگاري هموار گردد.
اسلام استفاده از قدرت نظامي را تنها در سه مورد روا مي‏داند:
1. براي نابودي آثار شرك و بت پرستي. چون از نظر اسلام شرك و بت پرستي، انحراف و بيماري و خرافه است. از اين رو پيامبر اسلام(ص) اوّل بت پرستان را از راه تبليغ به سوي توحيد دعوت مي‏كرد، آن گاه كه مقاومت كردند، به زور متوسّل شد.
2.كساني كه نقشه نابودي و حمله به مسلمانان را مي‏كشند، اسلام دستور جهاد و توسل به قدرت نظامي بر ضد اينان را صادر كرده است.
3. هر آييني حق دارد آزادانه و به صورت منطقي خود را معرفي كند و اگر كساني مانع اين كار شوند، مي‏توان با توسل به زور اين حق را به دست آورد.(1)
اما مشروعيت جهاد ابتدائي منوط به اذن امام معصوم(ع) مي‏باشد.
مي‏توان همه اين موارد سه گانه را در دايره دفاع از رشد و تعالي و كمال انسان‏ها قرار داد. دفاع يكي از ضروريات در زندگي بشر است به عبارت ديگر: دفاع در زندگي بشر همانند غرايز است كه از دورن انسان مي‏جوشد، اسلام اين ويژگي را هدايت نموده و با برنامه خاصي، به آن جهت داده است....



:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: اسیر کردن،زنان ایرانی،توسط اعراب،دین اسلام،روش جنگ با ایران،بردگی زنان ایرانی،تاریخ طبری،حمله اعراب به ایران ,
تاریخ : دو شنبه 9 مهر 1397
بازدید : 453
نویسنده : فــردیـن احـمدی

اگه امام حسن و امام حسين عليهم السلام در جنگ عليه ايران و ايراني شركت نداشتند پس چه جوري امام حسين(ع) زيباترين دختر يزدگرد را به همسري گرفت؟ جز اين ميتونه باشه كه ايشون از فرماندهان اين جنگ بوده اند؟ لطفأ افسانه سرهم نكنيد!

سوال شما داراي سه بخش زير مي‌باشد كه بايد به هر يك جداگانه پاسخ داده شود:
1- حضور امام حسن و امام حسين در جنگ عليه ايرانيان.
2- زيباترين دختر يزگرد سوم.
3- ازدواج امام با ايشان. 
------------------------
1- حضور امام حسن و امام حسين در جنگ عليه ايرانيان
هيچيك از منابع و مآخذ متقدم و معتبر شيعي از حضور حسنين در فتوحات ايران، شام و يا آفريقا سخني نگفته‌اند. اما برخي از منابع اهل سنت از حضور امام حسن(ع) و امام حسين(ع) در بعضي از فتوحات آن هم در زمان خلفا (و نه زمان امام علي(ع)) خبر داده‌اند كه به عنوان نمونه به موارد ذيل اشاره مي‌شود:
1- بلاذري با عبارت «برخي چنين مي‌گويند» به نقل اين خبر مي‌پردازد: حسن و حسين دو پسر علي بن ابي طالب در اين جنگ(فتح طبرستان) با سعيد بن عاص همراه بوده‌اند.
2- طبري مورخ مشهور اهل سنت مي‌نويسد: «در سال سي‌ام (و در زمان حكومت عثمان) سعيد بن عاص با تني چند از صحابه همچون حسن، حسين، حذيفة بن يمان و ... به همراه سپاهي از كوفه به قصد خراسان به راه افتادند». 
3- از ديگر منابع اهل سنت كه به اين خبر اشاره كرده‌اند مي‌توان به اين موارد اشاره نمود: ابن اثير، ابن كثير،‌ ابن خلدون و ...
بررسي و نقد گزارش‌هاي اهل سنت: 
1- بخشي از گزارشها فاقد هرگونه سندي مي‌...



:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: حضور امام حسن و امام حسين , جنگ عليه ايرانيان , یزدگرد سوم , اهل سنت , جنگ طبرستان , شمال ایران , گرگان , حکومت عثمان , خراسان , پسران علی بن ابی طالب ,
تاریخ : سه شنبه 4 مهر 1396
بازدید : 434
نویسنده : فــردیـن احـمدی

فرا رسیدن ماه محرم، ماه محرم شدن در پیشگاه خدا و محرم شدن با حسینیان را به کلیه عموم و شیعیان تسلیت عرض می نمائیم.
سلام بر محرم که آغاز فصل دلدادگیست


محرمی دیگر از راه رسید و دیگر بار که چندین قرن از غروب غریبانه عاشورا و كربلای ۶۱ هجری می‌گذرد، یاد رشادت، پایداری، عدالتخواهی، شهامت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ابوالفضل العباس(ع) و هفتاد و دو پایمرد صحرای کربلا دوباره در دل‌ها جان گرفت چراكه حماسه كربلا و واقعه ی عاشورا مهم‌ترین رخدادی بوده كه مظلومیت امام حسین(ع) و ددمنشی دشمنان اهل بیت را روایت می کند که شاید نظیر چنین حادثه ای در هیچ جای تاریخ اتفاق نیفتاده است.


نام حسین(ع) با محرم پیوند خورده و جانفشانی او و یاران با وفایش به محرم، روح و حیات دمیده است. ماه محرم برای شیعیان و عاشقان حسین(ع) از آن سالهای دور تا به حال، ماه حزن و اندوه بوده است. آنان همه ساله به عشق امام حسین(ع) گرد هم می آیند، بر مظلومیتش اشک ماتم می ریزند و از چشمه زلال عنایتش سیراب می شوند، سلام بر حسین

 

انتهای پیام//



:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: ماه محرم , تسلیت , امام حسین(ع) , عصربشاگرد , ماه خون , حضرت اباعبدالله , مظلومیت حسین , عشق به حسین , بشاگردنیوز ,
تاریخ : جمعه 13 مرداد 1396
بازدید : 331
نویسنده : فــردیـن احـمدی

آیت‌الله سیدان عنوان کرد: امام رضا(ع) به امام رئوف مشهورند/با ائمه انس پیدا کنیدحضرت آیت‌الله سید جعفر سیدان در دیدار با طلاب مدرسه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) شهرستان بشاگرد تأکید کرد: امام رضا(علیه السلام) به امام رئوف مشهورند.

 

به گزارش عصر بشاگرد؛ وی در ابتدا گفت: آن چه خداوند متعال برای همه ما تقدیر و عنایت کرده و شکر آن را باید داشته باشیم، اعتقاد به ولایت معصومین(علیهم السلام) است.
وی افزود: کمال اسلام و اتمام نعمت الهی، اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) تا امام زمان حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. این حقیقت را به‌خوبی دریافته‌ایم و دلیل‌های روشنی برای آن داریم.
آیت الله سیدان تصریح کرد:از سه طریق به اعتقاد امامت علی(علیه السلام) می‌رسیم:
۱- گفته‌های صریح از پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله)، از روز اول بعثت از ابتدا، شب، روز، در جنگ، صلح و … تأکید کرده اند، آن‌کسی که بعد از من ولی مسلمین است، حضرت علی(علیه السلام) است.
۲- در روز ولادت امام حسین (علیه السلام) فرشتگان از آسمان می‌آمدند و به حضرت زهرا(سلام الله علیها) تبریک و تسلیت می‌گفتند. حضرت از یاد عاشورا متأثر بودند، پیامبر به خاطر این‌که تسکین حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد، نام خودشان، حضرت علی(علیه السلام) و سپس نام تمام معصومین را بیان کردند که به آن نص یعنی سخن صریح می‌گویند.
۳- و مهم‌ترین مسئله در همین زمینه، مسئله غدیر است. ازنظر فضائل اگر کسی کمی انصاف داشته باشد، علی(علیه السلام) شخصیتی است که در همه فضائل بی‌نظیر است؛ حضرت علی(علیه السلام) در علم، شجاعت، حلم و کمالات بی‌نظیر است؛ امیرالمؤمنین(علیه السلام) یک دنیا علم است.
وی خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند، سلونی قبل ان تفقدونی، هر چه می‌خواهید از گذشته و آینده از من بپرسید و من راه‌های آسمانی را بهتر از زمین می‌دانم.
این استاد حوزه علمیه مشهد خطاب به طلاب تأکید کرد: آقایانی که در حال تحصیل هستید، از بیانات پیامبر(صلی الله علیه وآله) و ائمه معصومین در همه برنامه‌های عبادی استفاده کنید؛ چون شغل ما از همه شغل‌ها مهم‌تر و در جهت هدایت است.
حضرت آیت‌الله سیدان در ادامه  گفت: باید با سختی‌ها بسازیم، دل سرد نشویم؛ بانشاط باشیم، نفع این کار هم برای دنیا و هم برای ابدیت است. در جهت هدایت خود و دیگران هستیم؛ اگر بشر در راه صحیح هدایت شد، پول و امکانات او در جهت درست استفاده می‌شود.
وی افزود: با ائمه(علیهم السلام) انس پیدا کنید، اگر بدانید کارتان چقدر ارزنده است، دیگر مشکلات را تحمل می‌کنید؛ تلاش کنید، سرمایه علمی پیدا کنید. برای دنیا و آخرت خودتان تلاش کنید، در مسیر نعمت‌های ارزنده الهی هستید.
وی خاطرنشان کرد: افتخار هدایت شدن و هدایت کردن را داشته باشید. در روایات داریم، هر کس به خاطر خدا فراگیرد و عمل کند و دیگران را یاد دهد، در ملکوت با عظمت از او یاد می‌شود.
آیت الله سیدان در پایان فرمودند: امام رضا(علیه السلام) امامی رئوف است، تا جایی که من مطالعه کرده‌ام، فقط برای پیامبر و امام رضا(علیه السلام) کلمه رئوف آمده است؛ اگرچه که همه ائمه مهربان و رئوف هستند؛ پس این توفیق حضور در مشهد را مغتنم بشمارید، و از این فضا استفاده کنید و از پیشگاه حضرت رضا(علیه السلام) بیشتر بهره بگیرید.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: شفقنا , آیت الله , سیدان , بشاگرد , امام رئوف , مهربان , حوزه علمیه , بشاگرد , عصرایران , خمینی شهر , بشاگرد , عصربشاگرد , طلاب , حوزه , هرمزگان , دیدار ,
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1396
بازدید : 201
نویسنده : فــردیـن احـمدی

برای زائرین شهدای گمنام شهرستان بشاگرد حتی ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی هم در نظر گرفته نشده است، از وجود نداشتن مکانی مناسب جهت نشستن، عدم سرویش بهداشتی و نمازخانه و عدم روشنایی مسیر شهدا و…. که متاسفانه این گل‌های فاطمی در غریبی و گمنامی آرمیده‌اند.

به گزارش عصر بشاگرد؛ شیپور جنگ که نواخته می شود مرد از نامرد شناخته می شود و در دنیای مادی و درگیر روزمره ما درک اینکه یک شخص از تمام دنیا و لذت هایش دل بکند و در مقابل گلوله از وطن تن بگذرد و فدای وطن خاکش شود سخت و شجاعانه باشد و همین شجاعت باعث به یاد ماندن این بی نام و نشان ها در خاطره ها و عشق آنها در قلب ها شده است که برای انتقال این حس به نسل های بعدی نیاز به محافظت از آثاراشان را داریم.

 

خاک بشاگرد افتخار در آغوش گرفتن مردانی را دارد که روزی بخاطر حفظ همین خاک شجاعانه دل به دریا زدند و اکنون بعد از سالها با احترام بازگشته اند تا سرها به احترام بزرگیشان خم شود .

 

باید جایگاهی به آنان بخشید که ..



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: شهدای گمنام , بشاگرد , مظلوم , گمنام , غریب , بی توجهی مسولان , شهرستان , بشاگرد , گل‌های , فاطمی , هشت سال , حماسه , مهمانان , بشاگرد , سردشت , هرمزگان , میزبان , شرق , شهیدگمنام , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1395
بازدید : 296
نویسنده : فــردیـن احـمدی

گزارش تصویری هیئت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش/محرم1395

 هیئت عاشقان بقیع در سال 1384 در جزیره کیش تاسیس و شروع به فعالیت کرد, وهمچنان با استقبال خوبی رو به رو شده است.

 

انتهای پیام/



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: تصویری , عاشقان بقیع , عزاداری , بشاگردیهای مقیم کیش , جنوب نیوز ,
تاریخ : یک شنبه 11 مهر 1395
بازدید : 317
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بار دیگر گردش روزگار ماه محرم را به ما رساند، ماه غربت حسین و تنهایی زینب را، ماه دلاورمردی عباس و شجاعت علی اکبر را؛ ماهی که اگر به هوش باشی و به گوش، بعد از گذشت قرن ها از آن، صدای «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) را از زبان امام غائبت خواهی شنید.

هیئت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش محرم95

به گزارش پایگاه خبری عصر بشاگرد صدای محرم که می آید شورو حال حسینی کیش را پر می کند ,هر ساله با نزدیک شدن ایام محرم ( ماه خون، ماه شهیدان کربلا)، به غبار روبی مساجد وحسینیه ها می پردازند و عشق وارادت خود به اهل بیت (ع) ابراز می کنند.

 

این روزها که از کوچه پس کوچه های شهر می گذری، رایحه خوش سیب مشامت را پر می کند؛ در میان ازدحام روزمرگی های مردم وقتی از خیابان های شهر می گذری بیرق های سبز و مشکی چشمانت را مجذوب می کنند.

 

بشاگردی های ولایت مدار مقیم کیش با برافراشتن پرچمهای عزاداری خود را برای عزاداری ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش آماده می‌كنند.

 

محرم ماه پیوستن خون خدا به خداست، ماه تجدید پیمان بندگی انسان کامل و تثبیت «قالوا بلی»! ماهی که به هر کجا سر می زنی دلها لرزان است و چشم ها پر امید؛ سفینه النجاه حسین(ع) پذیرنده هر نوع مسافری می باشد، کشتی حسین(ع) حتی مسافرانی را که دیگر هیچ سرمایه ای برای پرداخت و سوار شدن بر آن برایشان باقی نمانده را هم می پذیرد، مسافرانی که سالهاست در جزیره غفلت به سر برده اند و اکنون آرزویشان انسان شدن است و انسان ماندن.

 

هیئت عاشقان بقیع بشاگردیهای مقیم کیش نیز در آستانه فرا رسیدن ماه محرم با حضورپیر,جوانان  ونوجوانان غبار روبی شد، تا بار دیگر عزادار سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش باشند.

 

انتهای پیام//

 



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: بشاگردی , های , مقیم کیش , غبار روبی , محرم , هیئت عاشقان بقیع , محرم ماه پیوستن خون خدا به خداست ,
تاریخ : پنج شنبه 10 تير 1395
بازدید : 246
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان بشاگرد اعلام شد.

 
 
 
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همراه با سراسر کشور در شهرستان بشاگرد برگزار میگردد.
 
 
 
 
شهرستان بشاگرد شهر سردشت: ساعت ۹  از مقابل کمیته امداد امام خمینی (ره ) تا مسجد امام علی (ع) برگزار می شود.
 
 
 
 بخش گوهران: از مقابل دانشگاه علمی کاربردی تا مسجد امام خمینی (ره) شهر گوهران پیش بینی شده است.
 
 
 
بخش گافر و پارامون: از مقابل بخشداری تا مجتمع آموزشی روستای درنگمدو اعلام شده است .
 
 
 
انتهای پیام//
 
 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان بشاگرد اعلام شد،روز جهانی قدس،آخرین جمعه رمضان ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 297
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

همزمان با یازدهمین مراسم سالگرد مرحوم حاج عبدالله والی که 23 سال از دوران زندگی خود را برای عمران و آبادانی منطقه محروم بشاگرد سپری کرد، «شب خاطره جهادی» برگزار شد.

به مناسبت سالگرد ارتحال حاج عبدالله والی؛ابرمرد بشاگرد

 به گزارش عصر بشاگرد به نقل از سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، این مراسم برای دومین سال و با حضور جهادگران داخلی و خارجی از کشورهای مختلف اسلامی برگزار شد که علاوه بر جهادگران ایران اسلامی، طلبه سریلانکایی نیز خاطراتی از حضور در اردوی سازندگی را بیان کرد.

 

استقبال خواهران و برادران جهادگر، رونمایی از اولین کتاب اردوهای جهادی به زبان عربی و برپایی غرفه عرضه صنایع و محصولات روستاییان از ویژگی‌های این شب خاطره بود. همچنین این مراسم برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار شد.

 

سردار غلامی، مسئول سازمان بسیج سازندگی، بشارتی مسئول سابق امور مناطق محروم، سردار حزنی، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی قرب کوثر، خانواده معظم شهیدان جهادگر مدافع حرم حمیدرضا اسداللهی و محمدرضا دهقان از جمله مهمانان اصلی این مراسم بودند.

 

در شب خاطره جهادی که مقرر است هر سال به مناسبت سالگرد «والی دلهای» مردم بشاگرد برگزار شود، یاران و هم‌سنگران و خانواده‌های حاج عبدالله والی، حاج محمود، حاج امیر و حاج مجید والی نیز حضور داشتند.

 

در پایان مراسم حجت‌الاسلام قاسمیان در باب فرهنگ و روحیه جهادی و ملزومات توسعه و تقویت این فرهنگ سخنرانی کرد. شب خاطره جهادی ابتکار جمعی از گروه های جهادی است که این حرکت خودجوش در برخی استان های کشور نیز اجرا شده و یا در حال اجرا است.

 

انتهای پیام//

 

 


:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: شب خاطره جهادی برگزار شد , مسئول سازمان بسیج سازندگی , والی دلهای» مردم بشاگرد ,
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395
بازدید : 309
نویسنده : فــردیـن احـمدی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشاگرد گفت: مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ششم خرداد ماه در بشاگرد برگزار می شود.

 

139501151502042347446964

به گزارش عصر بشاگرد مصطفی محب زاده در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز، از برگزاری سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در سطح شهرستان بشاگرد خبر داد و گفت: سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو پایبندی به مفاهیم قرآنی تحقق می یابد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآن و فراگیر ساختن مفاهیم قرآنی در جامعه عنوان کرد و افزود: سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل اوایل خرداد ماه امسال برگزار می شود.

محب زاده با بیان اینکه متولی این امر سازمان اوقاف و امور خیریه هست، خاطرنشان کرد: این سازمان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، سهم به سزایی در ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بشاگرد اظهار کرد: از میان شرکت کنندگان، کسانی‌که بتوانند حد نصاب بالای ۷۰ درصد نمره قبولی در این مسابقات را کسب کنند به مرحله استانی راه می‌یابند.

وی افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام در مسابقات قرآن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد از طریق مراجعه حضوری به اداره اوقاف شهرستان اقدام به ثبت نام کنند.

محب زاده تصریح کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی فقط افراد بالای ۱۸ سال سن می توانند شرکت کنند.

 

انتهای پیام/ ح.پ



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم,شهرستان بشاگرد,عصر بشاگرد,اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشاگرد ,
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
بازدید : 532
نویسنده : فــردیـن احـمدی

 

به گزارش عصر بشاگرد به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، بهروز اکرمی در دیدار حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، اظهار داشت: فعالیت های قرآنی کانون های های فرهنگی هنری مساجد باید به جامعه معرفی گردد تا موجب ایجاد انگیزه بیشتر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی باشد.

 

وی، قدردانی و تجلیل از خادمین قرآنی را وظیفه مهم مسئولان دانست و افزود: اعضای کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) روستای کشپیری انسان هایی شرافتمندی هستند که امکانات مادی و معنوی خود را صرف ترویج فرهنگ قرآنی کرده اند.

 

اکرمی با اشاره به اینکه با معرفی هرچه بهتر فعالان قرآنی، شاهد اتفاقات سازنده و مثبت دیگری با محوریت قرآن در اقصی نقاط استان هرمزگان خواهیم بود، عنوان کرد: در اسرع وقت به اتفاق تعدادی از مدیران فرهنگی استان به روستای کشپیری سفر خواهیم کرد و از نزدیک با فعالیت های قرآنی این روستا آشنا و از خادمین قرآنی نیز قدردانی می شود.    

 

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی کانون ها، گفت: در یک خانواده روستای کشپیری، حدفاصل شهرستان های میناب و بشاگرد، پنج عضو یک خانواده حافظ کل قرآن هستند که یکی از فرزندان این خانواده علاوه بر قرآن، حافظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز می باشد.

 

وی با ذکر این نکته که این خانواده قرآنی اقدام به برگزاری دوره های حفظ کل در دو بخش شبانه روزی و روزانه نموده است، افزود: در حال حاضر دوره شبانه روزی حفظ کل  با حضور 40 نفر از سراسر کشور در حال برگزاری است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان اضافه کرد: بیش از 300 نفر از 15 روستای شهرستان های میناب و بشاگرد نیز در دوره حفظ کل روزانه حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه هزینه های اجرای برنامه های قرآنی توسط پدر این خانواده که فردی کشاورز است تامین می شود، عنوان کرد: ساختمانی با کمک خیرین برای انجام فعالیت های قرآنی در این روستا در حال ساخت است که ظرفیت پذیرش 150 نفر را داراست و نیاز به مساعدت مالی دارد.

                  



:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار استان هرمزگان , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: طرح حفظ قران روستای کشپیری؛عصر بشاگرد؛شهرستان بشاگرد,دوره حفظ کل قران با حضور40 نفر ,
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
بازدید : 376
نویسنده : فــردیـن احـمدی
مردم روستای تجک از توابع شهرستان بشاگرد هر ساله از 27 ذی الحجه خانه و کاشانه خود را ترک و به عشق اباعبدالله الحسین در حسینه قدیمی این روستا به عزاداری و سینه زنی می پردازند.

:: موضوعات مرتبط: آخرین اخبار شهرستان بشاگرد , مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: روستای تچک , ایام محرم و عزاداری , قدمت تاریخی روستای تچک , احمدخیراندیش , شرق استان هرمزگان , حسینه قدیم روستای تچک ,
تاریخ : پنج شنبه 29 بهمن 1394
بازدید : 329
نویسنده : فــردیـن احـمدی

زندگینامه شهید محمدرضا مبین                                                                 
                        نتیجه تصویری برای شهید محمدرضامبین
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

هرگز کسانی را که در راه خدا کشته می‌شوند مرده مپندارید بلکه آنها زنده‌اند و در نزد خدای خود روزی می‌خورند.



آنها که عاشق شدند و راه او را برگزیدند سراسر
 

 


:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: زندگینامه شهید محمدرضا مبین , راهی بشاگرد روستای تچک , منطقه فاو , پیکر پاک شهید مبین در میان اندوه همشهریان نی‌ریزی نی ریز فارس ,
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
بازدید : 379
نویسنده : فــردیـن احـمدی
استکبار جهانی پشت پرده شهادت شیخ نمر است/ اعدام شیخ نمر بیداری جهانیان را بهمراه دارد نماینده ولی فقیه در استان هرمزگانبا بیان اینکه پشت پرده اقدامات وحشیانه آل سعود،استکبار جهانی قرار دارد،اظهارکرد:بی تردید با اعدام شیخ نمر مردم جهان کشور های غیر اسلامی دربرابر ظلم و ستم آل یهود و آل صعود به پا می خیزند. آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ،نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به اعدام شیخ نمر گفت:این عمل بخشی از مجموعه حرکت ها ضد انسانی آل سعود است و اگر جلوی این دیوانگان دنیا اسلام نگیرد به روند نسل کشی خود ادامه خواهند داد. وی افزود:آل سعود حکومتش در سرزمین حجاز با تخریب اسلام ، آدم کشی و اختلاف بین شیعه و سنی آغاز کرد. نماینده ولی فقیه هرمزگان با بیان اینکه آل سعود تا کنون نتوانسته و در کشور ما بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند،اظهار کرد: رفتار آل سعود به دنیای اسلام و مردم مقتدر ایران که مخلص ترین جامعه دنیا هستند را داغ دار کرد. نعیم آبادی با بیان اینکه پشت پرده اقدامات وحشیانه آل سعود،استکبار جهانی قرار دارد،خاطر نشان کرد:بی تردید با اعدام شیخ نمر مردم جهان کشور های غیر اسلامی دربرابر ظلم و ستم آل یهود و آل صعود به پا می خیزند و مقاومت مردم در بحرین و عربستان از آثار مهم خون شهیدان است. انتهای پیام/م

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: نعیم آبادی نماینده ولی فقیه درهرمزگان , استکبارجهانی پشت پرده شیخ نمر است , اعدام شیخ نمر بیداری جهانیان را بهمراه دارد ,
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
بازدید : 233
نویسنده : فــردیـن احـمدی
بیانیه جمعی از دانشجویان انقلابی بشاگرد در پی شهادت عالم جلیل القدر شیخ باقر النمر و یاران باوفایش. بسم الله الرحمن الرحیم. انا لله و اناالیه راجعون با قلبی آکنده از اندوه و دلی پر از درد شهادت شیخ نمر و یاران باوفایش را به قلب صبور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر و پرچمدار عصر ما قلب صبور امام خامنه ای و مردم شریف ایران و شیعیان مظلوم عربستان تسلیت عرض می کنیم. بار دیگر جلاد خون اشام روزگار دستان پلیدش را به خون عزیزان ما آلوده کرده است. خون هایی که ریخته می شود بی شک هیمنه پوشالی این رژیم یهودی عربی را در هم خواهد شکست. رژیم پست و تروریست پرور قرون وسطایی ال سعود با حادثه فرودگاه جده نشان داد که از کمترین حد آبرو و شرافت برخوردار است. با حادثه منا عمق یهودیت و وهابیت گونه خود را نشان داد. با جنگ در یمن و دیگر کشورهای منطقه نشان داد چیزی جز سگ و عروسک دست اربابانش آمریکا و اسرائیل نیست. امروز نیز با خلق این حادثه نشان داد بویی از انسانیت نیز نبرده است. امروز با چنین جنایت بزرگی نشان دادند جوانکان مست سعودی جز میگساری بوئی از حکومتداری نبردند. جهان اسلام از سوی این رژیم سفاک خونخوار و کودک کش جراحت های عظیمی را بر خود دارد. امروز نه جای سکوت و نه جای شعار است. امروز روی سخن ما نه دادگاه های به اصطلاح حقوق بشری و نه مخاطب ما جوانکان مست سعودی هستند امروز چشم نگران ما فرزندان انقلاب به غرش حیدرگونه فرزندان خمینی دوخته است. امروز گستاخی های ال سعود نباید با لبخند جواب داده شود. کجایند آنهائی که داغ حادثه فرانسه را به دل داشتند و شمع روشن می کردند. کجایند دوست داران رژیم یهودی سعودی عربستان. کجایند مدعیان حقوق بشر که برای حیوانات گریبان چاک می کردند. کجاست آن بازیگر مسلمان سینمای ایران که از حادثه فرانسه داغ به دل داشت..آیا روشنفکری این است که برای فرانسه شمع روشن شود و برای لبنان. یمن و شیعیان نیجریه و عربستان نه.. از همان روزی که حادثه فرودگاه جده رخ داد و ما لبخند زدیم. از آن روزی که حادثه منا رخ داد و اجازه ورود به وزیر کشورمان ندادند. از آن روزی که وزیر امور خارجه مان در مقابل وزیر امور خارجه کویت زانو زد. از آن روزی که ما را تهدید کردند. و ما صحبت از مودت و دوستی با عربستان کردیم. از آن روزی که ال سعود در نیجریه و لبنان کشتار راه انداختند و ما صحبت از دیپلماسی تنش زدایی کردیم. ال سعود مانند سگ هاری گستاخ تر می شد. گستاخی ال سعود نتیجه دیپلماسی واقع گرا و لبخند در سیاست خارجه است. دولتمردان بدانند اگر ما میخواستیم ثابت کنیم دیپلماسی لبخند در مقابل ال سعود کار ساز نیست به این خوبی نمی توانستیم . دولتمردان خواب مودت و تحکیم روابط با ال سعود را از سر دور کنند که این خواب در خط امام تعبیر نخواهد شد. امروز ما منتظر اقدام قاطع و انقلابی از سوی دولت تدبیر و امید هستیم که قاطع و محکم در برابر ال سعود کشورهای جهان اسلام را بسیج کند. جا دارد که امروز برای بسیج کردن دنیای اسلام علیه ال سعود دولتمردان ما ساعت ها نیز مذاکره کنند. در پایان بار دیگر دانشجویان انقلابی بشاگرد با مردم جهان اسلام بخصوص شیعیان عربستان و ملت شریف ایران همدردی خود را ابراز کرده. و السلام علیکم و الرحمه الله برکاته ضمیمه آن طایفه ای که از بلد قوم ثمود است. منحوس ترینش ال سعود است. اسلام تبش رو به هزار است بدانید. ای قوم نجس فاتحه ی خویش بخوانید. این مملکت از ریگ بیابان نهراسد. سوگند که از ظلم فراوان نهراسد. یک شیر که از گله خودمان نهراسد از حاکم مست عربستان نهراسد. فرمان بدهد سید علی جان به کف آئیم. با زردی سربند لو کشف آئیم.

:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: بیانیه جمعی از دانشجویان بشاگرد درپی شهادت شیخ باقر تلنمر،دانشجویان شهرستان بشاگرد،فتنه آل سعود ,
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
بازدید : 349
نویسنده : فــردیـن احـمدی
گزارش تصویری :

اقدام وحشیانه آل سعود و اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان دل هر انسانی را به درد می آورد و هرمزگانی ها هم از این قائده مستثنی نیستند و هنرمندان هرمزگانی هم هر یک به نوعی با هنر خود ابراز همدردی با این فاجعه نموده اند و در اینجا سرکار خانم منصوره رم یار که نقاش اختصاصی شبکه اطلاع رسانی هرمز است قلمش را بر روی کاغذ چرخانده و طرحی از شیخ نمر را با نوشته ای که احساس تنفر هنرمندان را نسبت به آل سعود نشان می دهد کشیده است .

IMG



:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: اعتراض به اعدام شیخ نمر با قلم هنرمند هرمزگانی , اقدام وحشیانه آل سعود , اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان ,
تاریخ : شنبه 12 دی 1394
بازدید : 237
نویسنده : فــردیـن احـمدی

مرحوم دکتر اسماعیل رستگاری روز یکشنبه ششم دی ماه1394 پس از تحمل یک دوره‌ی بیماری سخت، دعوت حق را لبیک گفت.

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در پیامی، مصیبت وارده به حجت الاسلام و المسلمین رستگارى را تسلیت گفت.
به گزارش عصر بشاگرد به نقل از جماران، متن پیام تسلیت یادگار امام به این شرح است:
بسمه تعالى
برادر گرامى جناب حجة الاسلام و المسلمین آقاى حاج شیخ محمود رستگارى دامت افاضاته
مصیبت وارده درگذشت برادرتان را تسلیت عرض نموده، براى آن مرحوم غفران واسع و براى جنابعالى و سایر بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم
سید حسن خمینى
 
به گزارش پارسینه مرحوم دکتر اسماعیل رستگاری در تمام طول مدت هشت سال دفاع مقدس مسوولیت بهداری و رسیدگی به مجروحان جنگی را در مناطق عملیاتی غرب کشور نظیر مهران، کرمانشاه، اندیمشک و ... بر عهده داشت. همزمان با مجاهدت در رسیدگی و مداوای رزمندگان و مجروحان جنگی پس از کشف و شناسایی عمق محرومیت منطقه بشاگرد، به عنوان اولین گروه پزشکی اعزامی به این منطقه، سالیان سال به ساخت و تجهیز درمانگاه و درمان بیماران این منطقه اهتمام ورزید.
 
 
مرحوم دکتر اسماعیل رستگاری روز یکشنبه ششم دی ماه1394 پس از تحمل یک دوره‌ی بیماری سخت، دعوت حق را لبیک گفت.مجلس ترحیم  آن مرحوم در تهران روز یکشنبه سیزدهم دی ماه در مسجد الرسول (ص) واقع در سعادت آباد از ساعت سه تا پنج بعداز ظهر برگزار خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: مذهبي , ,
:: برچسب‌ها: مرحوم دکتر اسماعیل رستگاری , حجة الاسلام و المسلمین شیخ محمود رستگارى , حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی , پارسینه , پیام تسلیت ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


RSS

Powered By
loxblog.Com